FULL VOID – Pixel Art plošinovka inspirovaná legendárním Another World.
29.10.2023 l Autor: Keeper
Přečteno: 787x
Full Void je 2D filmová pixel art retro plošinovka z roku 2023 od nezávislého londýnského studia OutOfTheBit. Hra v našich končinách není příliš známá, i já na ni narazil náhodou. Okamžitě mě zaujala svou grafikou a precizními animacemi, takže netrvalo dlouho a hru jsem přivítal ve své Steam knihovně.

Nejvíce se Full Void přibližuje k již zmíněnému Another World. Trkne vás to do očí už v prvních šedesáti vteřinách, kdy se přehraje krátké, avšak povedené intro a ponoříte se do hry. Ihned od začátku vás bude stíhat neznámá potvora, které jsem nabídl své první usmrcení. První z mnoha. To byl okamžik, kdy jsem si vybavil tuto legendární hru.

Rád bych pověděl něco o příběhu, ale není to tak jednoduché. V průběhu hraní mnoho příběhových sdělení nedostaneme. Hra neobsahuje ani dabing, ani písmenko textu. Je tu jen několik kratičkých animací, které toho mnoho neřeknou. Hrajeme za, jak říkají oficiální sdělení, mladého teenagera (Holka nebo kluk? Nevím..), který utíká před neznámou umělou inteligencí. Ta ovládla lidstvo a drží je v zajetí. On jako jediný ji může porazit a zajatce osvobodit. Těžko říct, jestli závěrečné pomrknutí po covidové pandemii bylo i sdělením k příběhu.

Samotné ovládání je triviální. Doporučuji hrát na gamepadu, je to pohodlné. Postačí směrový kříž k pohybu, šplhání, nebo plazení a dvě akční tlačítka – jedno ke skákání a druhé k provádění interakcí. Jedná se například o mačkání tlačítek nebo pák, hackování, nebo třeba tlačení předmětů. Ovládání je zvládnuté výborně a po pár minutách se do něho plně dostanete. Osobně mi přijde hackovací pasáž jako zklamání. Jedná se o primitivní minihru, kdy je potřeba spojit dva, nebo tři rotující válce. Mohla být více propracovaná, nebo mít alespoň více variací. Škoda. Naproti tomu ovládání robotů tahovými příkazy bylo povedené. Jen měly být všechny příkazy trvale k dispozici, nejen když jsou potřeba v dané hádance. Všeobecně hádanky nejsou moc složité a patří spíše jen na zpestření při průchodu hrou.

Poslední velkým tématem je grafické zpracování. Všechny lokace samozřejmě nejsou excelentní. Ve hře je několik pasáží s potrubím a šachtami, které příliš krásy nepobraly, ale většina ostatních obrazovek je zvládnutých mistrovsky. Obzvlášť exteriéry z první poloviny hry, by se i na ploše vašeho počítače, skvěle vyjímaly. Tomu dopomáhají animace. Na každé obrazovce se něco děje - někde se pohybují mraky, jinde se třepotá tráva, lítají blesky z elektrických výbojů, nebo se ve větru pohupuje kus neznámé šňůry. Tomu sekundují perfektní filmové sekvence, nebo všechny animace smrti. Trochu na styl Dangerous Dave 2. I při ovládání postavy jsou animace zdařilé, takže po umělecko-technické stránce není absolutně co vytknout.

Nyní se dostanu už k samotnému shrnutí. Hra mě okamžitě pohltila svým designem, příjemným ovládáním a tím jak rychle plynula. Bohužel ale plynula až příliš rychle. Lze ji dohrát za hodinu, já to zvládl za dvě. To je obrovská škoda a hlavní problém. Kdyby byla herní doba kolem pěti, šesti hodin, stačilo by. Takhle to zamrzí. Na druhou stranu se hráč nestihne nudit a užije si celou hru naplno. Uvítal bych i složitější hádanky a všeobecně celý průchod hrou nebyla příliš výzva. Jinak Full Void dělá vše skvěle a doufám, že vývojáři budou v podobných hrách pokračovat.